27 Mart 2010 Cumartesi

Çevreci Haller, Çevreci Hayaller

Ortaokul yıllarımdaydım, Türkiye'de gerçekleştirilecek olan Uluslararası Dünya Çocukları Çevre Kurultayı'na katılacak öğrencileri belirlemek için bir kompozisyon yarışması yapmışlardı. Okulda çok beğenilen kompozisyonum kurultayda önce Ankara sonrasında da Türkiye'yi temsil etme hakkı sağladı bana. Kurultay boyunca çocuklar çeşitli gruplara ayrılıp çevrenin nasıl korunacağı, çevre bilinci vb. konularda raporlar hazırladı, tabii dil sorununu çözmeye yardımcı abla ve abiler eşliğinde. Çalıştay sonunda her grubun raporlarından çeşitli bölümler içeren bir bildiri hazırlandı. Dünya çocuklarını temsil eden iki çocuk da bu bildiriyi ev sahibi ülkenin cumhurbaşkanına sundular, yüksek sesle okudular hem Türkçe hem İngilizce. Böylece tüm dünya basınına çocukların çevreya olan duyarlılığını ispatladılar ve büyüklerini de daha duyarlı olmaya davet ettiler. 

Dünya çocuklarını temsil eden türk kızı bendim. Çevreye olan duyarlılığım ve bilincim o zamanlardan kalma sanırım. Bugün blogda fazlaca yer alan çevreci yazılar da bundan.

Bir de şöyle bir hayalim var ki, gerçek olur mu bilmem...

1 yorum:

  1. Şöyle de bir durum var şeker,
    Çevreyi tek başına korumak veya koruyanlara destek vermekten sanki biraz daha geniş çaplı gibi;
    Çevre bilincini oluşturabilmek için önce eğitilmiş beyinler gerekli ya, hani herkes en az senin kadar düşünebilsin diye,
    eğitime destek vermek daha geniş kapsamlı sanki...
    bi hatırlatıyım dedim..
    hani kız çocuklarını okutmayan aklı şeyinde hayvanlara karşı..
    işte öyle

    YanıtlaSil

İki kelam etmeden gittiğinde üzülüyorum ben.