20 Şubat 2009 Cuma

+18 Anlamadığım itiraflar

Bir zamanların eski bir itirafçısı olarak hala da zaman zaman girip okuyorum itiraf.com'daki itirafları. "Ulan o kadar samimi itiraf yazdım ama yayınlamadı gıcık sitesahibi, biraz da atmasyon yapalım hele" dediğim itirafların büyük çoğunluğu yayınlandığı için ve yıllarca okumuşluğum, ordan insanlar tanımışlığım olduğu için, çok iyi biliyorum hangi itiraflara inanılıp inanılmayacağını. Ama bir kategori var ki anlamam mümkün değil. O da evliliğinde kocası ile sevişmek zorunda(!) kalan kadınların ve karısı ile sevişmek istemeyen(!) erkeklerin itirafları. Evet, son 3 gündür yine dadandım bu siteye ve ha bire itiraf okuyorum. Şimdi de HIMYM izlerken, 2. Sezon 19.Bölüm'deyim henüz, evlilik ile ilgili yapılan espiriler arasında da bu tür durumlar var. Ve benim anlamadığım şu ki; neden hala evli kalıyor bu insanlar? Tamam evlilik tabii ki sadece cinsellik değildir, ve hatta belki de cinsellikle hiç alakası yoktur evliliğin ama,taraflardan birisi bunu zorunluluk olarak görüyorsa, bundan kaçacak delik arıyorsa, veya ceza ödül sisteminin bir parçası haline gelmişse... yani bir ilişkideki en içsel şeylerden birisi bu kadar ayakaltı edilmişse daha ne demeye yanyana durur ki bu insanlar? Bu zorunluluk meselesi kafamı kurcalıyor. İnsan eşiyle bir yatağı paylaşmaya zorunlu olabilir mi yahu? Tam aksine evlilikteki en güzel paylaşımlardan biri değil midir bu? Yanyana uyumak ne kadar huzur verici ise yanyanayken uyuyamamak da o kadar güzel değil midir, ve sen bunlardan herhangi ikisini bile yapamayacak kadar azap olarak görüyorsan neden hala yanında durursun ki o insanın, benim aklım almıyor. Sanırım insanlar gerçekten evlenmenin ne demek olduğunu düşünmeden kalkışıyorlar bu işe de onun için böyle oluyor...

2 yorum:

  1. evlilik insanlığın ortaya çıkardığı en hatalı şeylerden birisidir belki.
    çünkü ne yazık ki insanlar doyumsuz ve evli de olunca artık onla uyumak bile keyifli gelmiyor belki de.
    tabi insan keşke böyle olmasa diyor ama bilmiyorum
    belki de ben bu ara bunlara soğuk hissettiğim için böyle dedim (:

    YanıtlaSil
  2. Herkesin girişeceği birşey olmamalı evlilik bence. Belki de sadece Lily ve Marshall gibiler evlenmeli(ehm, evet seviyorum ben bu diziyi sanırm, HIMYM). Ya da her iki insan da gerçekten iyice düşünmeli bir karar vermeden önce; her ikisi de kendisini unutup sadece karşısındakini düşünmeli belki de ve "onun istediklerini verebilecek miyim" sorusunu sormalılar kendilerine. "Ne istiyorum"dan çok, "o benden ne bekliyor" ve "ben ona bunları verebilir miyim" diye sorulursa doğru cevap çıkar ortaya sanırım. Ben şimdiye kadar ne yazık ki iki kere ciddi ciddi bunu sormak zorunda kaldım kendime, ve her ikisinde de o anda ne kadar mutlu olsak da, gelecekte istediklerini veremeyeceğim için, geleceklerini karartmaya hakkım olmadığı için..."evet" diyemedim. ve öyle zamanlar da oldu ki sırf o "evet"i diyemediğim için o kadar kötü zamanlar geçirdim ki "hoşçakal" demeye bile çalıştım bu dünyaya ama beceremedim. Yani kolay değil tabii ki bu soruların dürüst cevaplarını verebilmek aşka rağmen, ama olması gereken bu bence. Aşk bir ömrü birleştirmeye yetmiyor ne yazık ki.. çok iyi düşünmek gerekiyor..

    YanıtlaSil

İki kelam etmeden gittiğinde üzülüyorum ben.