16 Ocak 2012 Pazartesi

George Orwell üzerine

Haftaya biraz edebiyatla başlamak istedim; NeOkuyorsun.com'da 1984 ile ilgili yorumlar arasında bulduğum bazı makaleleri okuyarak.

George Orwell'in yaşamı, kişiliği ve eserleriyle ilgili bu makaleleri belki siz de okumak istersiniz diye düşündüm. 

Öncelikle çıkış noktamız olan 1984 üzerine bir çalışma: http://www.urundergisi.com/makaleler.php?ID=235 Bu yazıyı beğendiğimi gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. 

George Orwell'in yaşam öyküsü ve "Hayvan Çiftliği"ne ilişkin bir yazı: http://www.urundergisi.com/makaleler.php?ID=227

Yine "Hayvan Çiftliği" üzerinden, George Orwell'in yaşamı: http://www.urundergisi.com/makaleler.php?ID=259

Son olarak da George Orwell'in CIA ajanlığına dair, Kemal Okuyan'ın SOL'da yayınlanmış iki yazısı:

Yazılanlara dair şahsi düşüncelerim bir yana, edebi eserler ve yazarlarla ilgili birşeyler okumayalı çok uzun zaman olduğu için sanırım, büyük bir zevk aldım bu yazılardan. Türkiye'de yaşadığım zamanlar mutlaka K dergi alır, kitap eleştirilerini okurdum düzenli olarak. Başka edebiyat dergileri de vardı ama o kadar uzun zaman oldu ki onlara bakmayalı, isimleri bile kalmadı hafızamda. Şimdilerde Türkiye'ye her gittiğimde yine alıyorum K dergi'yi, ve hatta eski sayılarını da; ama okumaya fırsat bulabiliyor musun diye sakın sormayın.

Diyeceğim şudur ki, hem okuduğunuz kitapların bir günlüğünü tutmak, hem okumak istediğiniz kitapların düzenli bir listesini oluşturmak hem de kitaplarla ilgili yorumları okumak ve kendi düşüncelerinizi paylaşmak adına, çok güzel bir site "NeOkuyorsun.com". 


3 yorum:

  1. Hımmm ilk boş kalındığında okunacak şeyler listesi :)) Negzell :)

    YanıtlaSil
  2. Kitapların tadını kaçırmamak adına önce kitapların sonra yazıların okunmasını öneriyorum.

    YanıtlaSil
  3. 1984 de güzel elbet özgürlüğün ilanı ve tescili ama 1983 bence en güzeliiiiiii seninle tanıştığım yıl :) bekleyiniz küçük bayan 1983ü de ben yazıcaaaaammmmm

    YanıtlaSil

İki kelam etmeden gittiğinde üzülüyorum ben.