Yurtiçi Kargo'yu genel itibariyle sever(d)im, çok süper olmasa da yine de kötü bir firma olduğunu düşünmezdim, taa ki Kayseri'deki Yurtiçi Kargo ile tanışana kadar. Geçtiğimiz aylarda bir arkadaşım için idefix'ten verdiğimiz siparişler de YK ile gönderilmişti. Taa çarşamba günü internet sitesinde gördüğümüz "Kargo Firmasına Teslim Edildi" yazısının üzerine ancak bir sonraki Salı günü elimize geçti. Bu defa da bir müdahalemiz olmasa yine aynı durumla karşılaşacaktık muhtemelen. Ancak başıma geleceği bildiğimden dün öğleden sonra 2 sularında telefon ettim kargo firmasına, "Bugün için söz veremeyiz, dağıtım yetişirse arkadaşlar adresinize getirecektir" cevabını aldım ne kadar acil olduğunu söylersem söyleyeyim. Aciliyet neye göre, tartışılır tabii ama gönderinin içinde ne olduğundan bağımsız bir şekilde sen o kargoyu eline geçtiği zaman en kısa sürede alıcıya ulaştırmak zorunda mısın, değil misin? Kaldı ki belki yolculuğa çıkacağım bu gece, belki birisine doğumgünü hediyesi vericem, belki belki belki...
Acaba eksik falan var mıdır, görevlinin yanında mı açsam ki diye düşünürken ben, kargocu komik bir şekilde koşarak uzaklaştı. Belli ki mesai bitimine rağmen bu paketi teslim etmesi söylenmişti ve işi biter bitmez bir an önce evine gitmek istiyordu. Adamı tutup da "dur hele şu paketi açayım, bakayım içinde herşey tam mı" demek de aklıma gelmedi doğrusu. Kapıyı kapar kapamaz ilk işim girişteki koltuğa oturup paketi açmak oldu tabii ki. Ne var ki korktuğum başıma geldi. Eksik! Da Vinci's Code eksik! Hemen Yurtiçi Kargo Şubesi'ni aradık adam geri dönsün diye ama telefondaki muhteremin sevgi dolu itirazları süresince kargocu her dakika biraz daha uzaklaştı bizden. Yurtiçi Kargo görevini bile yerine getirmezken bana iyilik yapacak değil tabii. Sonunda kargocunun geri gelmeyeceği kesinleşti.
Paketin içindekilere itiraz edebilme hakkımın saklı kalması için kargo görevlisinin yanında açmam gerektiğini, eksik veya zarar görmüş bir ürün varsa kargo görevlisinin bunu kayıt altına alması gerektiğini biliyordum ama adam koşar adım uzaklaşınca onu durdurmak gelmedi içimden, naapiyim.. Yapılacak tek şey D&R'ı aramaktı. Telefonu elime aldığımda saat 19:12'ydi ve ses kaydı, haftanın 7 günü akşam saat 19:00'a kadar arayabileceğimi söyledi. Bir kez daha yıkıldım. Son çare olarak D&R'a bir e-mail yazdım. Ya anlattıklarıma inanacaklar ve eksik kitabı gönderecekler, ya da ben kargoyu olduğu gibi onlara geri göndereceğim. Koliyi olduğu gibi geri göndersem içine bir kitap daha sığdıramazlar zaten.... Değil bir kitap daha, fazladan herhangi bir parça daha koyacak yer yok, yani olan kitabı çıkarıp da hiç konmamış gibi yapmam mümkün değil. Kendi kutuları, kendi koli bantları...
E-mail'in cevabı ne zaman gelecek, çözüm nasıl olacak bilmem ama en kısa zamanda Yurtiçi Kargo merkez şubesine Kayseri'deki bu rezilliği anlatan bir mektup yazacağımız kesin.