11 Ocak 2009 Pazar

:::

Geriden gidiyorum biraz belki ama hep direnmeye çalışıyorum bu konulara gelmemeye, bir de ilk anki aşırı tepkilerimden ziyade iyice anlayıp öyle yazmak istiyorum, en azından anlamaya çalışıyorum... Kanal Şeş'ten bahsediyorum. Eskidi bile bu konu belki de. Ece'nin dediği gibi, hafızası olmayan bir toplum olduğumuzdan sanırım, eskimiştir, unutulmuştur; normal karşılamak gerek, bu topluma bir hafıza kazandırmak gerek.

Özel kanalların Kürtçe yayınına izin verildikten sonra bir de devletin kendisinin böyle bir işe girişmesini aklım almıyor. Hele ki sebeplerden biri olarak, doğudaki illerimizde Türkçe bilmeyen vatandaşlarımız var, denmesi!?! Türkçe bilmeyen vatandaşlarına Türkçe öğretmeye kadir olmadığın için devlet olarak onların dilinde mi konuşmaya karar verdin? Aman ne güzel, afferim sana! Bunun Kürtlerle, Kürtçülükle, Kürtleri sevmekle alakalı olmadığını belirtmek gerekir mi hala? 10 tane okul yaptırsan o doğu illerinin her birine, bir kanal açmaktan daha mı pahallıya patlıyor? Her yıl işsizliğe mezun olan tonlarca üniversite öğrencisine en azından kendi dilini öğretme izini verip salıversen o topraklara? Tan Sağtürk gidip bale öğretebiliyor ordakilere ama biz gidip Türkçe öğretemiyoruz öyle mi?

1 yorum:

  1. ya bence abartılacak bir şey yok. zaten kürt diye bir şey de yok. onlar "dağ türkleri" ve karda yürürken çıkardıkları "kart kurt" seslerinden adları kürt olmuş. doğal olarak da kürtçe de (zaten öyle bir dil yok) türkçenin bozulmuş ve kabalaşmış hali.

    nasıl 1960'lar da türk halkına haketmedikleri haklar verdiler de o hakları kullanamayıp ellerine yüzlerine bulaştırdılar. ordu müdahaleleri olmasaydı halimiz niceydi. benim asıl korkum aynı şekilde kendilerini başka milliyetçilik kulvarlarına atanların başlarına da aynı şey gelmesi. bence ayaklarını denk alsınlar.

    YanıtlaSil

İki kelam etmeden gittiğinde üzülüyorum ben.