26 Ekim 2008 Pazar

Ece - Erkekler, Egoları ve Kadınlar hakkında...

Hiç sevmediğim genellemelerden birisini yapmış Ece bugünkü yazısında. Belki artık benim de bu genelleme yapmama takıntımı aşmam gerekiyordur. Belki her zaman yazılarda, "benim gözlemlediğim kadarıyla" diye başlayan cümlelerdense genelleme yapmak daha rahat okunur ve anlaşılırdır. Bilmiyorum... Ama yazdıkları arasından birkaç cümleyi cımbızla alıp aktarsam sanki özet olur gibime geliyor. Demiş ki Ece; "Hiçbir kadın bir erkek kadar kendini ciddiye alamaz." ve demiş ki:
"Kadınlar ... kendilerini bir türlü o kendi kendini fazla ciddiye alan, komik duruma düşüremeyecekleri için bari erkekler bu yanılgılarıyla mutlu olsunlar istiyorlar.
Oyun gibi bir şey bir bakıma. Hani çocuklar der ya ‘Meğerse burası benim evimmiş’ diye, onun gibi bir şey işte. Erkekler de bize ‘Meğerse ben çok mühim bir adammışım’ diyor, biz de ‘Hı hı’ diyoruz. ‘Meğerse’ diyor, ‘Ben kocamanmışım, çok acayip akıllıymışım.’ Biz de ‘Hı hı’ diyoruz."

Gerçekten kimi insanlar var böyle... Bunlarla karşılaştığımda her ne kadar önce sinirlensem de, sonrasında onlara acıdığımı fark ediyorum. Ki birisine acımak, hissedilebilecek en kibirli duygulardan birisi. Bununla ilgili bişiyler yazmıştım geçen hafta ama siteye koymakta kararsız kalmıştım. Belki yakın bir zamanda...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İki kelam etmeden gittiğinde üzülüyorum ben.