6 Ocak 2009 Salı

One day...


Her salı olduğu gibi bugün de Habertürk'te internet üzerinden Türkiye'nin Nabzı'nı izledim. Programda CHP, AKP ve DTP'den gelen kimselerin içler acısı hali, trt6, yerel seçimlerde partilerin izledikleri politikalar vs... konuşuldu. Hepsi bilindik şeyler, hepsine alıştık ama..program bitiminde sayfayı kapatmayı unutunca karşıma çıkan haberler kaç gündür köşe bucak kaçtığım gerçekleri buruma soktu işte!

1992'ydi yanlış hatırlamıyorsam, Dünya Çocukları Çevre Kurultayı ilk defa Türkiye'de gerçekleştirilmişti, dünyanın tüm ülkelerinden çocuklar gelmişti. Türkiye'deki ufaklıkları ben temsil ediyordum, sonra Dünya çocuklarını temsilen bildiriyi okudum dünya basınına. Taa o zaman demiştik ki "One day, even in Bosnia, there will be a white pigeon" O kadar içimize işlemiş ki, olduğu gibi hatırlıyorum bu satırları... Şimdi yine aynı görüntüler ekranda, şimdi yine 9 yaşında çocuklar ama bu sefer başka topraklardaki kardeşleri için diyorlar, umuyorlar ki bir gün, o çocuklar da, dünyadaki tüm çocuklar da, gökyüzünde uçan beyaz güvercinleri görecekler savaş uçakları yerine...

2 yorum:

  1. Konuyla ilgili bi de bu var ama update etmek istemedim: http://www.bbc.co.uk/turkish/news/story/2004/01/040112_israil_filistin_rehber.shtml

    YanıtlaSil
  2. Bunu yapanlar insan değiller, olamazlar da.
    Sevgiler efem.

    YanıtlaSil

İki kelam etmeden gittiğinde üzülüyorum ben.